
Spoveď jedného zo skalných jazdcov AutoSlalomu ako mu tento seriál zmenil pohľad na veci spoza volantu. Braňo Vartík a jeho Nissan Sunny GTI.
Jazdím podľa predpisov
Na rovinkách nemám dôvod pridávať. To dokáže každý. Nie je to žiadne frajerstvo ani kumšt.
Oveľa zaujímavejší je prejazd zákrutou. To je iné kafe. Áno, pár desiatok metrov pred tzv. referenčnou zákrutou mi môžete na pár sekúnd namerať vyššiu než povolenú rýchlosť, ale následne jazdím znova podľa predpisov. Je pravda, že niektoré zákruty sú na 50 km/h priostré, iné sa dajú aj rýchlejšie. Ani na diaľnici veľmi nenachádzam dôvody jazdiť rýchlo. Podstatné je, že od istého času som vnútorne presvedčený, že nižšia rýchlosť mi dáva viac času riešiť náhlu situáciu.
Dokážem lepšie odhadovať
Už lepšie odhadujem “stav a povahu” vozovky. A aj samotného vodiča, teda aj mňa. Konečne robím bezpečné rozostupy. Konečne rešpektujem brzdnú dráhu a nechcem si rozbiť súkromné auto len preto, že sa dnes ponáhľam. Ak aj švihám, hlavné kritérium je vždy bezpečnosť!
Už nemám nehody
Priznávam, predtým som mával drobné ale nákladné nehody. Preto mi dokonca havarijná poisťovňa po pár rokoch zrušila poistku – bez udania dôvodu. Ich náklady na moje opravy boli vyššie, ako výnosy z poistného. Tie nehody boli vždy z nepozornosti, zväčša na I. a II. stupni. Od čias čo pretekám, nemám nehody – keď šoférujem, venujem sa predovšetkým volantu.
Záver
Určite sa nájdu vodiči, ktorí majú iné motívy a pohnútky, prečo nie sú piráti. Nepotrebujú teda riešiť prínos mojich benefitov a zlepšení vďaka AutoSlalomu. Jednou takou je moja manželka. Patrí im to všetkým ku cti. Ale ja som rád, že došlo k zmene, skôr, ako by som mal vážnejšiu ujmu. Ak niekomu pomôže moja skúsenosť, alebo príklad, budem veľmi rád.