Rally Prešov 2012

Apríl 18th, 2012

13. a 14. apríla 2012 bol dátum konania prvej rally tohto roku v rámci Majstrovstiev Slovenskej republiky. Tento dátum sa taktiež týkal aj Slovenského pohára v rally (SRP), ktorého sme sa zúčastnili aj my ako nová začínajúca posádka.
Pre tých z nás, čo sme sa zúčastnili rally po prvý krát, bola v rámci súťaže vypísaná zvláštna trieda s názvom rally škola. Táto trieda – škola je pokračovaním teoretického školenia, ktoré musia jazdci absolvovať ešte pred vydaním licencie jazdca. Po absolvovaní školenia a vydaní licencie nasleduje praktická časť a to práve spomenutá rally škola na jednej zo súťaží, ktorej sa začínajúca posádka zúčastní. Cieľom tejto školy je prakticky si vyskúšať celý priebeh súťaže od administratívneho a technického preberania až po samotné rýchlostné skúšky a časové kontroly. Podmienkou pre absolvovanie rally školy je úspešné absolvovanie celej súťaže od štartovej rampy až po cieľovú rampu bez vážnej nehody, ktorá by zapríčinila vypadnutie posádky zo súťaže. Tieto posádky nie sú na svojej prvej rally klasifikované vo výsledkoch, aby mali dostatok času sa vžiť so svojím autom a nájsť si svoj systém komunikácie medzi jazdcom a spolujazdcom ako aj fungovanie celého tímu vrátane servisu, ktorý je nemenej dôležitý pre správne fungovanie závodnej techniky.

Náš premiérový štart ako už bolo spomenuté bol naplánovaný na 13. a 14. apríla na súťaží Rally Prešov 2012. Netrpezlivo sme čakali na daný dátum a pripravovali auto, ktoré prešlo úpravami od pôvodne slalomového auta k autu určenému pre rally.
Po príchode do Prešova sme si v riaditeľstve pretekov vyzdvihli itinerár, ďalšie dni nasledovali obhliadky rýchlostných skúšok, administratívne a technické preberanie až nám ostával len štart do prvých piatkových nočných kilometrov, konkrétne RS 1 – RS 4.

Na začiatok si pre nás organizátori pripravili to „najlepšie“ čo mohli. Prvá rýchlostná skúška s názvom Šalgovik sa šla v areáli hydinární a blízkom okolí, ktorá pripomínala skôr tankodrom s autokrosom, kde muselo niekoľko posádok odstúpiť pre technické problémy. Nám sa ju podarilo absolvovať celú aj keď za cenu roztrhnutej manžety na poloosi. Nasledovala ďalšia RS 2 – Lubotice, čo bola mestská okruhová trať s pekným asfaltom úplný opak ako RS1. Obidve RS sa opakovali ešte raz s čislom 3 a 4. Po piatkovej etape nás čakala dlhá noc pri opravách poškodení z 1. etapy.

Sobotné RS sľubovali zaujímavejšie a dlhšie trate, avšak radosť z nich nám pokazilo počasie, ktoré nebolo moc priaznivé. Od rána zamračené a chladné počasie prešlo od obeda do daždivého a ešte menej príjemného počasia. Aby toho nebolo málo, tak prvá sobotná RS 5 – Suchá Dolina bola zrušená pre nepripravenosť retardérov na trati.

Presunuli sme sa na RS6 – Hrabkov pred ktorou sme zistili, že máme defekt na zadnom kolese a tak sme ho museli urýchlene vymeniť, aby sme stihli svoj čas štartu. Odštartovali sme s 1 minútovým meškaním, čo ale nebolo podstatné, kedže sme šli rally školu, ktorá sa nemerala. Netrvalo dlho a opäť sme mali o zábavu postarané a to nechcenými hodinami na ostrej jazde. Našťastie sme ostali len skrížený cez cestu a nič vážnejšie sa nestalo, čo ale nemohla povedať posádka Fábie, ktorá na tom istom mieste havarovala a už nemohla pokračovať ďalej.

Pri ďalšom pokuse o absolvovanie Suchej Doliny – RS 7 nám ani tentokrát neprialo štastie a RS bola opäť zrušená pre auto, ktorému horel motor. Tak sme sa postavili na štart poslednej RS 8 – Hrabkov, ktorú sme si aj napriek daždivému počasiu užili, došli sme do cieľa celí a mohli sa tešiť na cieľovú rampu.

Po príjazde do servisu nasledovalo, rýchle umytie auta a odchod na cieľovú rampu kde sa nás ako absolventov rally školy pýtali aké máme pocity z jazdy a celkovo z celej súťaže. Týmto sme uzavreli našu prvú úspešne absolvovanú rally a tešíme sa na ďalšiu takmer domácu rally Tribeč, ktorá sa pôjde v Topolčanoch a okolí 25. a 26. mája 2012.


FOTOGALÉRIA


Text: Duch Racing
Foto: Rally-Sports.sk

Comments are closed.

Hlavný partner


Partneri