Koncom mesiaca sme sa vypravili na ďalšiu rally v rámci Slovenského Rally Pohára, tento krát sme v dátume 29. a 30. júna zavítali do Lubeníku neďaleko Revúcej na IV. Honka Rally Lubeník 2012, kde na nás čakalo celkom 90,83 km, z ktorých tvorili 35,73 km rýchlostné skúšky.

Po blízkej Topoľčianskej rally sa ďalšie kolo poháru opäť presunulo smerom na východ. To pre nás znamenalo štvrtkový ranný odchod, aby sme sa stihli zaregistrovať na obhliadku trate a vyzdvihnúť si itinerár. Po 4 hodinovej ceste do Lubeníku sme dorazili na miesto. Následne sme sa registrovali na obhliadku trate, na ktorú sme boli obzvlášť zvedavý z viacerých dôvodov. Medzi rýchlostné skúšky sa dostal aj známy úsek cesty pri Revúcej s názvom „Peklo“. My ako neznalí tamojších ciest sme počuli veľa ohlasov a komentárov na tento úsek. Pozeranie videí pred samotným odjazdom na rally, už čo to naznačilo ale tým, že teraz sa šlo do protismeru, nedalo sa všetko odhadnúť.


Ako prvú RS sme sa teda vybrali pozrieť „Peklo“ pod názvom RS Lubeník. Dĺžka RS bola tiež zaujímavá a to 15,5 km, čo zaručovalo pekné povozenie sa, ale zároveň aj kládla veľké nároky na neustále sústredenie sa v každej zákrute. Začínalo sa neďaleko servisného parkoviska, povrch bol najprv dobrý asfaltový, striedal sa les, otvorená krajina s prejazdom cez dedinu s cieľom opäť v lese na zradnej ceste dolu kopcom. Druhá RS sa menovala RS Nandraž, ktorá bola takmer o polovicu kratšia ako RS Lubeník. Na rozdiel od predchádzajúcej rýchlostnej skúšky, táto viedla z obce Nandraž cez Rákoš až do obce Kameňany. Trať bola tvorená rýchlymi asfaltovými úsekmi s množstvom horizontov a s prejazdmi cez obce.

V piatok sme toho veľa na programe nemali, po technickom preberaní sme mali takmer celý deň voľno až do večerného slávnostného štartu rally na rampe. Sobotný deň nebol o nič hektickejší, keďže sme štartovali až poobede po 14tej hodine, tak sme mali dostatok času sa dobre vyspať, pripraviť auto a vyraziť na prvú rýchlostnú skúšku. Počasie bolo až príliš dobré. Celú sobotu svietilo slnko, teplo bolo aj bez nehorľavého prádla a kombinézy. Aj keď z piatku v noci na sobotu pršalo a ráno bola trať ešte mokrá obzvlášť úseky v lese, poobedný štart a horúce počasie nám pomohlo k tomu aby všetko včas uschlo aj za cenu toho, že sme počas rýchlostných skúšok vypotili litre vody.

Prvá RS bola tak ako na obhliadke RS Lubeník. Spočiatku sme šli opatrne, navyše ani rozhorúčenému autu sa príliš nechcelo. Postupne sme sa dostávali do tempa, rozpis ako sa ukázalo nám sadol dobre, trať sa nám páčila až sme sa dostali do „Pekla“ kde sme mali zopár nepríjemných situácií, ale všetko sme úspešne zvládli. Rozbitá cesta so šotolinou striedala ostré vracáky, kde sme trochu potrénovali aj jazdu bokom. Mali sme veľmi dobrý pocit z tejto RS, podporený aj časomierou, kde nám bolo povedané, že máme dobrý čas.

Druhou RS podľa harmonogramu bola RS Nandraž. Ako už bolo spomenuté, rýchla trať plná horizontov. Chvíľu po štarte sme natrafili na fotografov prechádzajúcich sa po trati a v porovnaní s prvou RS Lubeník nám tento rozpis nie moc dobre sadol. Boli tam nejaké chyby, čo sa odzrkadlilo aj na celkovom čase. Nepomohli tomu ani vyhádzané zákruty, ktoré nám neraz spôsobili menšie problémy. Tak sme po necelých 8 km dorazili do cieľa a čakal nás presun do servisu a štart do RS 3 Lubeník. V servise všetko prebehlo v poriadku, doplnili sme si akurát tak vodu pre nás, keďže počasie bolo skutočne horúce.

Na RS 3 Lubeník sme sa tešili, lebo sme už vedeli, čo nás čaká a chceli sme si ju užiť po menej vydarenej RS 2. Hneď od začiatku sme do toho šli agresívnejšie, už sme si na tu trať začali zvykať no po dojazde do cieľa bol výsledný čas o 30 sekúnd horší ako v RS 1. Trať sme si síce užili ale v každom vracáku v „Pekle“ sme strácali čas nie príliš efektívnymi prejazdmi zákrut.

Po absolvovaní všetkých troch rýchlostných skúšok bol na programe cieľ rally na rampe odkiaľ sme v piatok večer slávnostne odštartovali. V našej kategórií RP2 sme obsadili 7. miesto, v absolútnom poradí nám patrila 15. priečka. Z rampy do uzavretého parkoviska, pobaliť veci a po naložení auta odchod domov.

FOTOGALÉRIA


Text:  Duch Racing
Foto: auto sport foto
          srt motorsport



Comments are closed.

Hlavný partner


Partneri