Report z 38. Rally Košice

November 24th, 2012

Ďalšou rally v slovenskom kalendári bola množstvu ľudí známa Rally Košice tento krát už jej 38. pokračovanie. Len pri pohľade na zoznam prihlásených nám bolo jasné, že to bude skutočne veľké podujatie. Celkovo bolo prihlásených 118 posádok, ktoré štartovali v rámci majstrovstiev Slovenska (MSR) , Poľska (RSMP), Maďarska (ORB) , zóny strednej Európy (CEZ) a samozrejme nášho Slovenského Rally Pohára (SRP). Druhým dôkazom o veľkosti súťaže bol počet etáp, tento krát sa šli dve etapy, čo nebýva u nás zvykom.

V stredu nás čakalo zopár stoviek kilometrov obhliadok, približne 500 km. Celkovo bolo 7 rýchlostných skúšok rozdelených do dvoch etáp. V priebehu 11 hodín sme si prešli piatimi rýchlostnými skúškami. Postupne sme si napísali RS 1 Izra, RS 3 Borda, RS Bankov, ktorá sa šla 2x ako RS 4 a RS 7, RS 5 Dubník a RS 6 Gejzír. Rozmanitosť rýchlostných skúšok bola v ceľku veľká, od krátkych po dlhšie, od pekného asfaltu až po šotolinu.


Vo štvrtok sme sa opäť vydali na obhliadku tratí, no už nám zostávala len jedna rýchlostná skúška a to RS 2 Regeta. Absolvovali sme ešte technické preberanie, večer na pešej zóne v Košiciach sme si prešli štartovou rampou ako slávnostný štart a už sme sa nevedeli dočkať piatkového ostrého štartu do samotnej súťaže.

V piatok o pol desiatej sme vychádzali zo servisu smerom na RS 1 Izra. Naše nadšenie však netrvalo dlho. Na rýchlostnej skúške sa stalo niekoľko vážnych nehôd. Správy boli rôzne, no približne po hodine padlo rozhodnutie, že môžeme štartovať. Spočiatku sme nemali dobré tempo, moc sme na to netlačili. Nechceli sme skončiť mimo trate no v priebehu rýchlostnej skúšky sme sa osmelili a zrýchlili.

Na druhej RS 2 Regeta nám to už šlo o poznanie lepšie. Úvodné dlhé rovinky s jedným zaujímavým horizontom nám hneď dvihli náladu. Trať sa nám páčila, začínala s rovinkami potom prešla do lesa, neboli tam výrazne lomené zákruty. Šlo sa nám dobre. Spokojný bez technických problémov sme pokračovali ďalej.


Presunuli sme sa na RS 3 Borda. Štartovali sme v Rankovciach, prešli rýchlymi úsekmi do Herľan. Trať sa spomalila kľukatými úsekmi zakončená šotolinovou cestou cez les až do cieľa. Po dojazde do cieľa sa nám zdalo, že asi nie je niečo v poriadku.. Pozreli sme sa na to, všetko bolo v poriadku akurát lyža sa nám oprela o výfuk a dosť to hrkotalo, no našťastie nič vážne.

Nasledoval servis. Lyžu sme nechali tak, nech to už dojazdíme, ale našli sme inú závažnejšiu chybu, ktorú sme hneď odstránili. Zadný ľavý tlmič bol úplne povolený, šťastie, že sme ho niekde nestratili. Po dotiahnutí tlmičov sme vyrazili smer RS 4 Bankov. Najkratšia RS aj najbližšie ku Košiciam. Mala len 5 km viedla po asfaltke cez les, ktorá prešla na akýsi širší chodník kde bežne autá nejazdia. Táto RS sa nám príliš nepodarila. Okrem toho, že pršalo a povrch bol mokrý, tak sa sme mali aj problém s navigáciou. Zopár zákrut sme vypustili ale potom nám to už sedelo a šli sme do toho. Po prechode do lesa boli takmer všetky zákruty kompletne vyhádzané štrkom, kde bolo treba sa riadne sústrediť na stopu. Napriek všetkým okolnostiam sme do cieľa prišli na 4. mieste v rámci našej kategórie.


Nasledovala najťažšia a s spolu s RS Izra aj najdlhšia RS 5 Dubník. Opäť sa nepriaznivé počasie postaralo o komplikácie v priebehu súťaže. Tento krát sa už ale rýchlostná skúška nešla ani po dlhšom čakaní na rozhodnutie komisárov. Všetkým autám, ktoré neodštartovali bol pridelený náhradný čas a na RS 6 Gejzír sa šlo po alternatívnej trase.

Na RS 6 Gejzír bolo už všetko inak. Dážď vystriedalo sucho a namiesto oblakov vyšlo slnko, čo len prospelo k dobrému suchému povrchu. Pre zmenu nám štrajkoval interkom, ktorý ale po chvíli naskočil, inak by sme sa asi riadne nakričali. Zo začiatku sa šlo po dobrom asfalte so zalamovanými zákrutami. Asi tak v polovičke rýchlostnej skúšky sa povrch trochu zhoršil, začal byť viac rozbitý a až do cieľa sa šlo prevažne dole kopcom. Táto RS sa nám páčila, šli sme čo to dalo, nemali sme väčšej krízovky no v konkurencií výkonnejších áut sa nám umiestnenie zlepšiť nepodarilo.


Na poslednej RS 7 Bankov, ktorá sa už šla ako RS 4 hneď ráno sme taktiež plánovali zajazdiť svoje maximum. Bohužiaľ technika bola proti. Po prechode cez horizont sa nám pohla geometria, predný tlmič sa posunul a auto zostalo veľmi nestabilné. Vzhľadom na množstvo štrkových zákrut nám to jazdu vôbec neuľahčilo. Po poslednej rýchlostnej skúške sme stratili svoje 4. miesto a posunuli sa na 5. miesto v kategórií P2. V absolútnom poradí sme sa umiestnili na 18. mieste.

S technickými problémami, ale predsa sme prešli aj cieľovou rampou na pešej zóne v Košiciach a už nám ostávalo len zaviesť auto do uzavretého parkoviska. Bol to ťažký ale veľmi zaujímavý takmer týždeň, keďže sme v Košiciach boli od utorka do nedele. Nazbierali sme ďalšie skúsenosti pre náš tím, po Rally Tatry, kde sme štartovali s iným navigátorom sme Rally Košice absolvovali s úplne druhým servisným zázemím, ktoré nám poskytol Ergoton RS Team, za čo im veľmi pekne ďakujeme.

Comments are closed.

Hlavný partner


Partneri